Independentisme en castellà a la pre-campanya d'ERC

12 de desembre 2007
Fa temps vaig escriure el següent post independentisme en castellà?, on convocava a que s'haurien de començar a cridar el sobiranisme pràctic o independentisme real, perquè tant els cubans o argentins, si es van independitzar no va ser per la llengua sinó per raons econòmiques.

La pre-campanya d'Esquerra, surt al video un senyor, anomenat Juan que diu Los catalanes pagamos mucho y recibimos poco, por eso quiero la independencia . Tot un encert per començar a destruir el lobby de l'anomenat cinturó roig de Barcelona, ja que parles quina llengua que parles, tingues els orígens que tingues, la independència de Catalunya, ens portarà unes quotes de benestar per a tothom.

Seria ser cregut i prepotent, creure que el director de campanya es va llegir el meu post, però qui sap si ho ha fet, i juntament amb altres comentaris o xerrades amb d'altres col·lectius, ha donat peu a que Esquerra inclogue el castellà en aquesta campanya.


web i video de la pre-campanya Per això vull la independència

4 comentaris:

Anònim ha dit...

NO SÉ PER ON COMENÇAR, CASI MILLOR PER DIR-TE QUE SÓC DE CIUTADÀ DE DELTEBRE, TAMBÉ CATALÀ, I PER SUPOST ESPANYOL. CLARO QUE DE MÍ NO EN POTS FER MASSA CAS, PER QUE EL MEU PARE ÉS "GALLEGO" LO QUE AQUÍ PER DEFECTE ÉS UN "CASTELLÀ",PERÒ AQUÍ ARRIVA LA MEVA DISJUNTIVA, LA MEVA MARE ÉS DE JESUS I MARÍA, PERÒ DE PART DE PARE LA MEUA MARE ÉS DE LES FAMILES MÉS CAVERES I TAMBÉ BASTANT FAMOSES A LA CAVA, " ELS PATUTS ", TE SONEN?.
COMENCEM A MONTAR EL TRENCACLOSQUES: PODRÍA SER DE JESUS I MARÍA, PERÒ LES MEVES ARRALS TAMBÉ SON CAVERES, PER AQUÍ NO ANEM BÉ, PODRÍA SER CATALANISTE,( NO CATALÀ,QUE HO SOC ), PERO CLARO EL MEU PARE ÉS GALLEG, HO SIGUE MOLT CLAR, MOLT CLAR, NO HO TINC.
PER LO TAN, RESPECTO MOLTÍSSIM LES TEVES IDEES, QUE NO COMPARTEIXO.
ENCARA QUE TINC MOLT CLAR QUE NOMÉS ELS SOMIADORS I ELS IDEALISTES HAN CANVIAT LA HISTÒRIA.
NO ET PUC DESITJAR SORT,PERÒ SI ET MEREIXES ELS MEUS RESPECTES.
ADEU

Adam ha dit...

la construccio d'un estat català, permetria que la gent que viu a catalunya pugués viure millor.

si no ho vols o ets tonto o t'agrada ser discriminat i perjudicat per espanya.

fixa't que tota Europa està en processos similars, Padània a Itàlia, Flandes a Bèlgica, Escòcia a la Gran Bretanya, Catalunya i Euskadi a l'estat espanyol.

i mon iaio per part de pare era de la franja i no per això me sento "manyo"

Anònim ha dit...

Deus estar un algún rollo anti sistema per que lo de la Pandània, és vendre fum, només está al cap de els de " la liga norte " i cuatre més com tú,( no diré tontos com tu hem dius a mí).
Et recordo que Bèlgica és un estat federal al contrari d'Espanya.
Escòcia ya és un país reconegut,té el seu propi govern i parlament escocés.
Yo no em sento ni molt menys oprimit, discriminat, i segur que pago moltíssims més impostos que tú,curiosament impostos que venen del teu estimat govern Català ( la Generalitat ) cèntim sanitari.
Les concecions a les autopistes catalanes donades i renovades per la Generalitat.
A també et recordo, que algo revem del govern central, ja que el 60% del sou de un mosso, el paga el govern central, estos bons sous dels mossos no els paga la Generalitat el complet, és més, paga una part inferior.
Un dia m'hauríes d'explicarme que pinta ERC a València, demana la independència de Catalunya?
És una mica un contrasentit, no?

Adam ha dit...

... la europa dels grans estat és una cosa antiga, desfassada, només al cap de gent com ara Hitler o Stalin. que volien aconseguir una gran Europa.

Els estats petits funcionen millor, sinó pregunta a Estònia que des de la seva independència ha supertat en PIB a Catalunya.

Escòcia té cert reconeixement, perquè gran bretanya és un país democràtic, cosa que espanya encara no ho és, i no permet les seleccions nacionals catalanes.

tinc dalt un fil sobre les balances fiscals, fins i tot un banc poc amic de l'independentisme com és el BBVA, diu que catalunya està discriminada.

Que pinta ERC al País Valencià, llegeix Nosaltres els Valencians de Joan Fuster, és un llibre curtet, o mira el documental que hi ha a l'emule o youtube que es diu "del Roig al Blau"