5 equips de futbol, ...

08 de febrer 2010
Això és un comentari reflexió, sobre una de els grans passions de la societat com és el futbol, i com al poble som molt passionals tenim 5 equips de futbol, de fet no són 5 equips complerts, sinó 3 primers equips, més 1 escola de futbol, i un club que per ara només té equip de Futbol Sala.

Els equips són:


Jo em pregunto, realment una població de 10 mil habitants necessita 5 equips? Jo entenc que la tradició històrica hi hagués tant la Cava com lo Jesús i Maria, i per tant era necessari crear el Deltebre? A part del futbol i futbol sala, no seria millor impulsar altres esports d'equip com bàsquet, handbol, voleibol, hoquei, ... Està clar que un xiquet (i el pare) veu la fama i l'èxit de determinats futbolistes, però quants hi arriben?

Jo mai vaig practicar esport, potser sigue per això que més que criticar l'esport infantil, penso que s'hauria de plantejar-se d'una altra forma. L'esport ha de proporcionar valors com amistat, responsabilitat, respecte, ... valors que han de permetre a ser persones, i no individus. Penso que ja els mateixos equips, haurien de pensar en diversificar l'oferta, i col·laborar o fusionar-se, i si el problema és el nom de l'equip, posar alguna paraula com "amics", "natros", "xaladors", ... perquè l'esport ha de ser això, un motiu per a que xiquets i xiquets xaliguen. i si resulta que algun dels xiquets és el nou puyol, segur que acabarà sent-ho igualment.

Per cert un altre lloc on donar els valors de companyerisme, responsabilitat, seguretat en si mateixos és l'Espiga d'Or.