Homenatge a Salvador Espriu (campanya catalana al món dels blocs)

22 de febrer 2010
S'ha obert una campanya per homenatjar els 25 anys de la mort de Salvador Espriu (facebook, bloc), i com no m'he decidit sumar-m'hi amb la poesia que més m'agrada d'ell, i que he referenciat molts cops "Assaig de càntic en el Temple" com no recitada per l'Ovidi Montllor.



Oh, que cansat estic de la meva
covarda, vella, tan salvatge terra,
i com m’agradaria allunyar-me’n,
nord enllà,
on diuen que la gent és neta
i noble, culta, rica, lliure,
desvetllada i feliç!
Aleshores, a la congregació, els germans dirien
desaprovant: “Com l’ocell que deixa el niu,
així l’home que se’n va del seu indret”,
mentre jo, ja ben lluny, em riuria
de la llei i de l’antiga saviesa
d’aquest meu àrid poble.
Però no he de seguir mai el meu somni
I em quedaré aquí fins a la mort.

Car sóc també molt covard i salvatge
i estimo a més amb un
desesperat dolor
aquesta meva pobra, bruta, trista, dissortada pàtria.

3 comentaris:

オテモヤン ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
剩沒底天 ha dit...

凡走過必留下痕跡!不留言對不起你!.........................

vpamies ha dit...

Aquests versos han estat molt reproduïts aquests dies. Senyal que has fet bona tria. :-)

Veig que a Orient també hi ha molt d'interès per Espriu... :-)

Gràcies per participar en l'homenatge!